Resultat efter botox

Publicerat: 17 juli, 2014 i Okategoriserade

Såg att det var ett tag sedan jag knopade ned några ord men det har varit fullt upp med det mesta. Har tänkt så många gånger uppdatera men det har stannat vid just tankar.

Sist jag skrev var precis efter att Alvin fick sin planerade botoxbehandling. Jag såg ingen större skillnad strax efteråt och var väldigt besviken och kände spontant att jag hade tagit fel beslut vilket inte alls kändes bra i själen. Några veckor efter botox:et var det dags för ett besök habiliteringen i Karlstad för att forma en ortos som vår lille skrutt ska ha för att stretcha sin vänstra hand på natten. Gången innan hade vår arbetsterapeut filmat Alvin innan botox och hon hade kikat på filmen innan ortorsgörandet och såg direkt skillnad. Jag var lite skeptisk då jag inte sett någon större skillnad. Men ju mer jag har iakttagit honom så märker jag att han använder faktiskt handen mer. Att få till greppet är fortfarande svårt men det går lite lättare. Han inkluderar handen mer och tummen åker inte in i handen lika markant. Det där med ortos på natten är ingen höjdare 1 h är hittills rekord. Vi har satt en gasbinda runt ortos så han inte ska pilla upp alla kardborreband så där har vi hittat ett bra sätt men det är nog en vanesak. Ska tillbaka till habiliteringen nästa vecka för lite finskjusteringar.

Igår när han hade varit ute och jag skulle torka av de där lortiga små händerna så har det gått på rutin att det bara är hans högra hand som blivit lortig ( den ‘bra’ handen ). Men igår insåg jag att den vänstra också var lortig och behövde torkas av. Vilken underbar lycka. En sån där liten sak som att få torka av båda händerna gör hela ens dag.

Eller när jag nu i kväll skulle sätta på honom en t-shirt. Han höll en leksak i sin bra hand och när jag skulle trä i ärmen så flyttade han över leksaken i vänster och fick till ett bra grepp. Jag kan gråta för sådana ögonblick för det är så obeskrivligt fantastiskt. Man suger i sig lyckoruset och bara njuter. Lyckan i Alvins ögon när han kan själv slår allt!

Botoxet har gjort skillnad. Kanske inte så mycket som jag trodde men det har hjälpt och jag ser småsaker som inte hade varit möjligt tidigare. Hoppas han kommer acceptera ortosen så muskler kan stretchas för att få bra resultat.

Kommentera

