Vår kärlekshistoria

Publicerat: 6 maj, 2015 i Kärlek

Du är min allra första pojkvän. Då inkluderar jag hela mitt liv. Du är min allra första. På ett sätt så känns det som om det är dig som jag gått väntat på hela livet. Tänk att ha den turen att finna sitt livskärlek på första försöket. Du kom in i mitt liv som en frisk fläkt och på ett sätt räddade mig. Jag har haft perioder i livet då jag mått väldigt dåligt och du kom och fångade upp mig i dina armar. Du visade mig att livet kan vara ganska fantastiskt om man får äran att dela det med rätt person.

Vi var 17 år när våra blickar möttes för första gången. Det var där och då som mitt liv började på riktigt. För mig var det kärlek vid första ögonkastet, eller ja så mycket kärlek som det nu kan vara vid första ögonkastet. Jag vet att det låter så klycheartat men det kändes verkligen så. Efter det ögonblicket så har jag aldrig kunnat sluta titta på dig. Det har alltid varit du.

Tänk att dessa känslor som jag hade då var ömsesidiga fast det visste jag inte till en början. Feg som jag var så tog till hjälp av vad som då hette lunarstorm. Där jag skickade ett meddelande. Kan ni förstå lyckoruset jag fick när han faktiskt svarade? Hjärtat bara fullkomligt bankade i bröstkorgen på mig.

Jag minns första kramen och pussen som det vore igår även fast det snart är 13 år sedan. På en kall och regnig försommarkväll stod vi och huttrade tillsammans.  Det krävdes ytterligare en träff innan det blev du och jag, 29 maj 2002, Pojkvän och flickvän.  Jag har aldrig varit så nervös i hela mitt liv som jag var den dagen då det blev vi. Hjärtat bankade som sjutton och fjärilarna i magen fick knappt plats. Det var inte mer komplicerat än så då. Det komplicerade kom senare i livet. Det var en förälskelse utan dess like och jag trodde att man inte kunde älska en människa så mycket som jag gjorde. Du läkte alla mina sår bara sådär.

Vi flyttade ihop efter studenten och några år senare väntade vi vårat första barn. Livet vändes upp och ned, oerhört oväntat. Ut kom en liten fågelunge och våran relation sattes verkligen på prov, både just då och även framtiden med allt vad det innebär att ha barn med funktionsnedsättning. Har läst att det inte är helt ovanligt att par går skilda(nu drar jag verkligen inte alla över en kam) vägar men i vårat fall blev det tvärtom. Vi blev starkare. 5 år senare väntade vi syskon till våran Neo och ja ni flesta som läser vet ju redan hur den resan blev.

Allt har verkligen inte varit en dans på rosor. Livet har inte lyckliga slut hela tiden. Det går upp och det går ner, som en bergodalbana.  Men efter det vi har gått igenom tillsammans så känns det som att vi fixar allt. Kärleken har alltid funnits där men tiden till att vårda den har varit nästan obefintlig. Nu har vi efter mycket pusslande  hittat en fin balans i livet. De tuffa småbarnsåren börjar lugna ner sig och det finns mer tid att spendera tillsammans.

 Jag tycker orden jag älskar dig har blivit väldigt klena om man ska jämföra dem mot alla de känslor som cirkulerar inom mig. Det är oerhört frustrerande att inte kunde förklara. Ibland önskar jag att du för en kort sekund kunde krypa in i mitt inre, i mitt hjärta för att få ta del av allt.

När ord inte kan användas fullt ut så är det de där små sakerna i vardagen som visar vad kärlek är. När jag hör bilen köra upp på våran garageuppfart och hjärtat börjar slå fortare och allt detta går på automatik. När jag hör dig sätta nycklarna i dörren och öppna. När ja vet att du ska komma hem en ca tid och går och tittar efter bilen även fast jag vet att jag kan höra den komma. När du är och handlar och köper med något som du vet att jag tycker om utan att jag har bett om det. Jag älskar att krypa upp i din varma famn och känna att inget i världen kan just i denna kan stund skada mig. Jag älskar att du lägger upp min mat fint på tallriken medan nu bara slänger på din. Jag älskar att du alltid vänder dig om för att se min reaktion när det är något roligt på tv:n. Jag älskar när du tar din gitarr och spelar våra sånger, tårarna och gåshuden är då ett faktum. Jag älskar varenda minut av livet som vi spenderar tillsammans. Jag älskar att titta på dig när du inte vet om att jag gör det och jag älskar att fjärilarna flockas i magen och hjärtat rusar kommer som ett brev på posten varenda gång. Jag älskar när vi ibland sitter och spelar fifa på kvällarna tillsamans eller när vi kollar på något fotbollsmatch på tv:n. Jag älskar att snosa på din hals och känna din doft den gör mig alldeles vimmelkantig. Jag älskar att du alltid kan få mig att skratta. Jag älskar alla pussar jag får på morgonen innan du åker till jobbet och dina tröjor som jag ligger och snosar på när jag sover själv. Jag älskar ögonblicket när du varit borta ett tag och kommer hem. Ögonblicket då våra ögon möts. Magi kallas det!

Jag har så svårt att kunna försöka klara och beskriva alla känslor som jag har för dig. Men en kväll när jag satt i min ensamhet så slängde jag ihop några rader och skickade iväg. Spontana ord sent en lördagskväll.

”Jag kollade på 50 shades of grey. Den där filmen många tjejer tycker är bra. Massa sexscener och ”snygga” skådisar. Det enda som utspelar sig på min näthinna är du. När du står där lutandes mot köksbänken och dina jeans och MTVtshirten. När det räcker att jag bara får se en liten glimt av dig och mina ben viker sig. När fjärilarna fladdrar på högsta frekvens i magen så att de nästan tar sig ut. När hjärtat bara rusar av känslor så jag har svårt att andas. När mitt ansikte bara rodnar när du möter min blick. Jag skulle kunna titta på dig i all evighet och alltid känna precis samma sak! Jag älskar dig av hela min kropp och själ. Det låter så oerhört fjantigt då känslorna för dig inte går att beskriva för det har inte uppfunnit några ord för den. Men det är det enda jag kan säga för nu. Jag får nog kanske uppfinna dem för det gör börjar bli väldigt frustrerande inte inte kunna förmedla vad jag känner för dig. JAG ÄLSKAR DIG! Saknar dig oerhört mycket”

Jag tänkte avsluta med några rader som han själv har skrivit.  Det finaste jag fått, förutom att jag får dela livet med honom och våra fantastiska barn.  Det var en julafton 2013. En julklapp av den absolut bästa sorten. Jag fick ett paket som innehöll en skiva. Då hade han komponerat text och musik. Gjort en låt som handlar om oss och till de gjort en video. Förra året hade han besällt en tavla med några rader från den texten som står i vårat vardagsrum. Den tittar jag på dagligen och bara ler. Han är en fantastisk och enastående människa som jag har äran att få dela livet med. Jag hoppas innerligt att våran saga har ett lyckligt slut!

Och nej jag är ingen kärlekssjuk tonåring som texten kanske uppfattas som utan jag är en väldigt förälskad 30årig kvinna i sina bästa år.  Jag tror på livslång kärlek så ja jag får väl kallas en romantiker. Det är så gott att ha bevis runtomkring mig på att det exicterar och inget som bara har setts i filmer eller knåpats ner på papper.

Just de, en sak till, Grattis på födelsedagen älskling. Detta lilla stycke är dedicerat till dig!♥

Du och jag vi klarar allt. När det är som tuffast kan vi lita kallt. På varandras stöd. I liv och död. Det ska alltid vara vi. Tony och Marie ♥

kommentarer
  1. Åh så fint !
    Jag blir helt rörd!
    Jag har turen att känna precis som du, för min kille, efter 8 år och med två barn ihop med särskilda behov<3
    Jag tror att det är precis som du skriver.
    Antingen blir man starkare ihop eller så går det inte alls.
    Vi har som ni blivit starkare.
    Tacka fan för de;)
    Kram!
    Och grattis Tony! Både för födelsedag och för en fantastisk kvinna du valt att ha som livspartner<3!!!

  2. Therese skriver:

    Bland det vackraste jag läst.

  3. Frans skriver:

    Så fint skrivet och så vackra ord! Ni är en underbar och fin o stark familj. Önskar er all lycka o välgång i livet tillsammans! Stort grattis Tony på din dag! Kram

Kommentera

